123456790.jpg

DIETA KETOGENICZNA

ZDROWA I SKUTECZNA !

DBAJ O SWOJĄ RODZINĘ - DBAJ O ZDROWIE

111.jpg
c.jpg

KONTROLUJ SWOJĄ WAGĘ CIAŁA

NASZYMI NATURALNYMI MIESZANKAMI

bbb.jpg

Dieta ketogeniczna, czyli dieta niskowęglowodanowa

Dieta ketogeniczna (ketogenna) zaliczana jest do diet wysokotłuszczowych i niskowęglowodanowych. Jeśli chcesz się czuć wyjątkowo lekko i mieć znakomite samopoczucie, wyłącz z codziennego menu węglowodany i zastąp je tłuszczami. Tę metodę stosuje się m.in. w leczeniu tak ciężkich chorób jak padaczka lekooporna u dzieci.

 

Dieta ketogeniczna- W codziennej diecie spożywa się około 35 proc. tłuszczów, 50% węglowodanów i 15% białek. W diecie ketogennej tłuszcz może stanowić 80-90 proc. dostarczanej energii, a pozostałe 10-20 % to łącznie białko i węglowodany.

 

Głównym źródłem energii organizmu są węglowodany. Gdy ich brakuje, organizm zaczyna szukać innego "paliwa". Są nimi tłuszcze, a konkretnie powstające w procesie rozpadu tłuszczów ciała ketonowe (tzw. ketoza). Jednak dostarczają one orgazmowi tylko 70% potrzebnej energii, jest więc niedożywiony. Po kilku dniach stosowania diety ketogenicznej człowiek wchodzi w stan euforyczny (tak oddziaływanie ketonów określają lekarze) – ma doskonałe samopoczucie, jest wesoły, lekki.

 

Czym jest Ketoza?

Ketoza jest stanem, w którym Twój organizm przestaje postrzegać glukozę (cukier) jako główne źródło energii. W stanie ketozy jako podstawowe paliwo wykorzystywane są ketony (tłuszcz).

Gdyby porównać nasze ciało do ogniska, to glukoza byłaby kawałkiem papieru, który bardzo szybko ulega spaleniu, wzniecając przy tym duży (ale krótkotrwały) ogień. Ketony zaś można porównać do grubych kawałków drewna, które ulegają spaleniu powoli, podtrzymując ogień przez długo okres czasu.

Dzieje się tak dlatego, że ketony są znacznie grubszymi i większymi cząsteczkami od glukozy, tak więc ich rozłożenie wymaga dużej ilości czasu.

Warto zaznaczyć, iż spożywanie tłuszczy nie powoduje wyrzutów insuliny. Insulina jest głównym hormonem, nasilającym odkładanie tkanki tłuszczowej oraz spowalniającym spalanie zmagazynowanego tłuszczu.

 

 

Korzyści diety ketogenicznej

  • Utrata tkanki tłuszczowej
  • Mniejsza ilość wody magazynowane w organizmie (brak opuchnięcia)
  • Jasność umysłu
  • Bardzo wysoki poziom energii przez cały dzień
  • Mniejsze odczucie głodu
  • Mniej stanów zapalnych
  • Zmniejszenie katabolizmu (spalania mięśni)
  • Lepszy sen
  • Poprawa stanu oraz wyglądu skóry, zębów i włosów
  • Zwiększenie siły mięśni
  • Uwolnienie się od uzależnień pokarmowych (np. słodyczy, Coca- Coli itp.)
  • Pozbycie się chronicznego zmęczenia i hipoglikemii
  • Pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu jelit, pozytywny wpływ na zespół jelita drażliwego, brak wzdęć
  • Pomaga w leczeniu epilepsji
  • Pomaga w stanach depresyjnych
  • Pomaga przy A.D.D. (ADHD)
  • Pomaga przy Autyzmie
  • Podnosi poziom testosteronu
  • Pomaga pozbyć się dominacji estrogenów
  • Pomaga w walce z nowotworami, stwardnieniem rozsianym, Alzheimerem, chorobami serca oraz cukrzycą typu II

 

 

 

 

Dużym plusem diety ketogennej jest jej praktyczność. Będąc w stanie ketozy, nie musimy spożywać posiłków co 3-4 godziny, tak jak w przypadku odżywiania się węglowodanami. Energia z ketonów dostępna jest przez wiele godzin dzięki czemu nie ma potrzeby spożywania regularnych posiłków.