DIETA KETOGENICZNA

ZDROWA I SKUTECZNA !

DBAJ O SWOJĄ RODZINĘ - DBAJ O ZDROWIE

KONTROLUJ SWOJĄ WAGĘ CIAŁA

NASZYMI NATURALNYMI MIESZANKAMI

Dieta ketogeniczna

Inaczej “dieta niskowęglowodanowa”, zaliczana jest do diet wysokotłuszczowych. Początkowo wykorzystywana była z myślą o dzieciach cierpiących na padaczkę, później również w czasie badań nad leczeniem autyzmu, Parkinsona oraz Alzheimera. Głównym źródłem energii stają się tłuszcze: po odstawieniu wszelkiego rodzaju cukrów, które na co dzień są paliwem napędowym ludzkiego organizmu, może dojść do krótkotrwałego szoku. W tym momencie pojawiają się delikatne efekty uboczne, takie jak zawroty głowy czy nudności. Mijają jednak po kilku dniach, a na ich miejscu pojawia się uczucie euforii i ogólnej szczęśliwości. Czujemy się zdrowsi, silniejsi, myślimy pozytywnie. Dieta ketogeniczna jest idealnym odwzorowaniem powiedzenia “w zdrowym ciele zdrowy duch”.

Podczas stosowania diety ketogenicznej należy pamiętać o częstym spożywaniu dużych ilości wody; zalecana jest również odpowiednia suplementacja w celu odkwaszenia organizmu.

Dieta tego rodzaju polecana jest przede wszystkim osobom, którym nie jest obcy temat zdrowego odżywiania. Ta dieta nie należy bowiem do najprostszych i wymaga wielu wyrzeczeń, dlatego nad jej podjęciem trzeba się poważnie zastanowić.

 

Krótkotrwały efekt?

W internecie wiele można przeczytać na temat faktów i mitów dotyczących różnego rodzaju diet. Również o diecie ketogenicznej, która w ciągu ostatnich lat zebrała szerokie grono zwolenników i równie wielu oponentów. Ci pierwsi zachwalają jej szybkie efekty. Ci drudzy zarzucają równie szybki powrót do pierwotnej wagi. Dieta niskowęglowodanowa jest dużo skuteczniejsza niż inne rodzaje diet w zaledwie kilka dni pozwala na szybką utratę znacznej masy ciała i utrzymanie tego stanu przez długie miesiące.

Osoby stosujące dietę ketogeniczną dłużej niż cztery tygodnie zapewniają, że jej efekty są jak najbardziej długotrwałe. Wszelkiego rodzaju efekty uboczne znikają po zaledwie kilku tygodniach, gdy tylko organizm przystosuje się do spożywania zdrowych, regularnych posiłków.

 

Co jeść?

Choć zabrzmi to niewyobrażalnie tak, dieta ketogeniczna polega na spożywaniu dużych ilości mięsa. Co za tym idzie, zaleca się, by posiłki były bogate w chudą wołowinę, kurczaka, ryby czy jaja. Bezwzględnie należy za to unikać ryżu, chleba, wszelkiego rodzaju makaronów, a także słodyczy i owoców, które posiadają wysoką dawkę węglowodanów.

Tworząc jadłospis odpowiadający diecie ketogenicznej, pamiętaj o uprzednim skontaktowaniu się z dietetykiem. Tylko specjalista będzie w stanie określić, czego najbardziej potrzebuje Twój organizm.

 

Przeciwwskazania

Z diety ketogenicznej powinny korzystać osoby zdrowe, które chcą spalić zbędne kilogramy i pozbyć się nadprogramowej tkanki tłuszczowej. Jak w przypadku wszystkich diet, tak i w tej istnieją przeciwwskazania do stosowania szczególnie dla osób chorych na: cukrzycę, kamicę moczową oraz nerkową, kamicę dróg żółciowych czy zaburzenia metaboliczne.

Każda dieta powinna być konsultowana z lekarzem oraz dietetykiem. Jeśli zastanawiasz się nad podjęciem diety niskowęglowodanowej, upewnij się, czy jest ona całkowicie bezpieczna dla Twojego zdrowia i dobrego samopoczucia.