DIETA KETOGENICZNA

ZDROWA I SKUTECZNA !

DBAJ O SWOJĄ RODZINĘ - DBAJ O ZDROWIE

KONTROLUJ SWOJĄ WAGĘ CIAŁA

NASZYMI NATURALNYMI MIESZANKAMI

Dieta odchudzająca wiąże się z mniejszymi lub większymi restrykcjami kalorycznymi, czyli z redukcją ilości pożywienia. Zrzucenie nadprogramowych kilogramów możliwe jest jedynie wówczas, kiedy nasz bilans kaloryczny będzie ujemny. Trzeba jednak pamiętać o tym, że im mniej spożywamy pokarmu, tym mniej składników odżywczych dostarczamy do swojego organizmu, których potrzebuje on do prawidłowego funkcjonowania. Zmniejszona dawka witamin i minerałów może przyczynić się do powstania niedoborów, dlatego też tak ważna jest podczas diety odpowiednia suplementacja. Tm bardziej, jeśli nasz jadłospis nie obfituje w świeże warzywa i owoce. 


Odchudzanie a suplementacja 


Odchudzanie jest długotrwałym procesem, podczas którego w organizmie zachodzi szereg najróżniejszych zmian. Potrzebuje on czasu do zaadaptowania się do nowych warunków. Jeśli nagle zaczniemy spożywać mniejsze niż do tej pory ilości jedzenia, w mózgu zapali się lampka ostrzegawcza i organizm może zacząć gwałtownej domagać się brakującej mu dawki energii. Podczas tracenia kilogramów bardzo ważną kwestią jest wspomożenie procesu odchudzania poprzez dostarczenie organizmowi konkretnych witamin i minerałów. Istotny wpływ na redukcję masy ciała mają kwas foliowy, witaminy z grupy B oraz witaminy A, E i K. Suplementowanie się kwasem foliowym wpływa pozytywnie na gospodarkę hormonalną i psychikę oraz na funkcjonowanie jelit, żołądka i wątroby. Z kolei witaminy B1 i B2 biorą udział w procesie spalania węglowodanów, czyli cukrów. Z kolei witaminy B6 i B12 usprawniają proces produkcji erytrocytów. Aby nasza skóra nie utraciła jędrności i nie doszło do jej odwodnienia, warto sięgnąć po produkty zawierające spore ilości witaminy E i K. Za prawidłowe widzenie i dobrą kondycję skóry odpowiada głównie witamina A. 


Jako, że podczas odchudzania organizm może osłabnąć na skutek niedostatecznej ilości dostarczanej energii i witamin, warto wzmocnić odporność dzięki witaminie C. Ta cenna witamina okazje się być bardzo pomocna także do redukcji tkanki tłuszczowej z miejsc takich jak brzuch, uda i pośladki. Bardzo ważną kwestią na diecie odchudzającej jest dostarczenie organizmowi magnezu, chromu, potasu i żelaza. Magnez jest pierwiastkiem odpowiadającym m.in. za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśniowego. Z kolei chrom usprawnia metabolizm, a żelazo zapobiega niedokrwistości. Odpowiednia podaż potasu jest niezbędna do właściwej pracy mięśni. Nie można zapomnieć również o cynku, którego niedobór prowadzi do pogorszenia stanu skóry, włosów i paznokci oraz zaburzeń trawienia, trudności w gojeniu się ran i nawet depresji. Niedobór wapnia w diecie z kolei manifestuje się osłabieniem, łamliwością kości, skurczami mięśni i zaburzoną pracą serca.